Svensk film, bäst på bio!

Jag spenderade kvällen i en mörk biosalong tillsammans med 4 bildjournalister (Sanna, Robin, Cattis & Norde) och 2 journalister (Johan & Gabbie).

Så, nu har jag namedroppat lite, det får mig att verka populär.

Tillbaka till filmen, som var väldigt bra!
Jag blev imponerad av Stieg Larssons roman (utan ens ha läst den!). Han gav min någorlunda skeptiska syn på svenska filmer en rak höger mitt på snoken.

Dock konstaterade "vi"  *host*  Gabbie  *host*  att filmen hade varit bättre med lite mer nakenhet. Man fick se bröst och rumpa, men inga manliga könsorgan. Det gjorde "oss" (läs Gabbie) aningen förtretad. 

Som kille (man?) är det svårt att se en film som denna utan att skämmas lite. Över den lilla, men befintliga, del av män som kan göra sådana saker mot kvinnor. (Ignorera denna samhällsanalys, den hör inte hemma på min blogg, min ursäkt är att jag börjar bli trött). 

Note to self: Ge Norde pengar för bion!

Det får vara allt för ikväll!

Peace!

Kommentarer
Postat av: Anonym

If she's more than 10m from the stove, she's on the run!

2009-03-01 @ 12:58:58
Postat av: Norde

fin "Note" där ;)

Postat av: gabbie

Eeeey... Det var Norde och Robin som klagade över att det var för lite naket, inte jag!! Onda människa... HAHA!

2009-03-01 @ 19:42:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback