Från i måndags morse

Första dagen på YA. Sitter på tåget nu (och har gjort de senaste 40 minuterna). Klockan är 06.50. Kaffe har druckits, mackor har ätits och kroppen har duschats. Inget av det har gjort mig piggare. Jag ÄR ingen morgonmänniska. 

 

Dock är jag väldigt spänd över att få praktisera lite journalistik. Jag har ett och annat knäck i huvudet och redan igår kollade jag upp lite på nått av dem. Det är lite svårt att komma in i lokaltänket när man inte har den blekaste hur det “lokala” i Simrishamn ser ut. Men det ska nog gå bra, jag pratar ju nästan i ingresser redan.

 

Tåget skrämde precis livet ur mig. Det stannade i Tomelilla och stod där en stund. Sen, all of a sudden, vänder det och börjar åka tillbaka! Men alla andra sitter kvar som om det vore världens mest naturliga ting så jag antar att det brukar göra så. Ehh... Creepy! Blev ju alldeles kallsvettig. Nerver och tåg som inte uppför sig som brukligt är inte någon bra kombination. Jävla skånetrafiken! (Tåget verkar dock vara i tid...)

 

Peace!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback