Tuff, tuff, flumm

Tåg är ganska långtråkigt. Man blir lätt rastlös och en dator har ju sina begränsningar med batteritiden. Man tycker nästan att X2000 borde ha el-uttag men ack nej.

Lite mindre än 2 timmar kvar till Sundsvall nu. Kvällens planer är redan mer eller mindre spikade, filmkväll med Pee-Wee, Ann-So och Gabbie. Imorgon är jag ledig men det blir nog till att sätta sig vid en dator i skolan och köra på lite redigering. Måste vara klart till på torsdag. Oh well, det är bara att bita ihop och göra det. Brukar vara ganska roligt att redigera när man får fria händer.

 

Jag ser snö när jag tittar ut genom fönstret på tåget. Inte jättemycket men det blir mer och mer. Molnen har ett spännande leopardmönster, gud är kanske lite kinky? 

 

Uppdatering:

 

Knappa 30 minuter kvar, väldigt skönt att slippa buss eller annat kostsamt transportalternativ från stationen. Merci Pee-Wee! (det rimmade ^^)

 

Undrar hur det kommer gå i valet imorgon. Alla tidningar och hemsidor är ju tvärsäkra på att Obama kommer vinna och det hade jag inte haft något emot. Men man vet ju aldrig med valdeltagande och annat. Obama sägs dock ha tjänat väldigt många röster tack vare (rätt ordval?) “finanskrisen”. 

 

Jag börjar fundera på om fördelarna med att sitta vid fönstret väger upp nackdelarna. Svensson som man är så sitter man ju hellre kvar tills det svider i urinröret innan lägger till med den fina frasen: “Ursäkta, skulle jag kunna få komma förbi?”. 

Egentligen är den ganska korkad. Vad ska personen säga egentligen? 

“Nä, sitt!”

“Håll dig lite till, jag orkar inte flytta mig.”

“Äsch, kissa du på golvet, jag fryser om fötterna.”

“Kan du vänta en stund? Jag ska ändå av i Sundsvall.” (När man precis passerat Arlanda)

 

Oh well, jag antar att de flesta väljer att flytta sig. Jag ska nog försöka våga mig på att testa någon av de andra varianterna dock. Det hade varit underhållande om inte annat. Kanske lite smärtsamt också om personen som sitter innanför istället väljer att börja klättra över en...

Märks det att jag är uttråkad?

 

Nu ser jag bara skog, snö och ojämn terräng så nog är jag i Norrland alltid. 

 


Kommentarer
Postat av: olsson

x2000 har visst el-uttag finns uder stolen....?

2008-11-03 @ 19:15:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback