Natten före Norrland

Nu ligger man här i sin säng i Malmö.
Snart bär det av till den eviga vinterns ö.
Med blandade känslor om resans destination.
Hur kommer det kännas när man står på Sundsvalls station?
Det har varit kul att träffa så många här nere i söder.
Men nu åker jag tillbaka till studiernas mödor.
Ungefär 100 mil upp i vårt avlånga land.
Långt ifrån Limhamn och Ribersborgs strand.
Upp till värme i vänners famn men i kylans hem.
Innan jul kommer jag ha frostskador i varje lem.


Vad jag är vitsig såhär mitt i natten!
Nä, det ska faktiskt bli kul att komma tillbaka!
Antar dock att jag svingat tillbaka lite i skånskan så det dröjer väl en vecka eller 2 innan jag kan göra mig förstådd igen...
Jag vet att Per, Ann-Sofie, Gabbie, Nilsson-Bengtsson och Sura har saknat mig. =D

Peace, love and understanding! (Som Erik hade sagt)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback