Jag vet, jag är långsam!

Det var nu ett tag sen jag bloggade, jag vet, ni behöver inte påpeka det fler gånger!   *host* Louise *host*

Snön har kommit till norrland, för ett tag sen men ändå...
Följande bilder tillägnas Nina (av någon tokig anledning?)


          
( U R S Ä K T A K V A L I T É N ,  M O B I L B I L D E R )


För övrigt så sket sig praktikplatsen på Metro, de ville ha mig i 7 veckor och jag har bara 2 veckors praktik, "#II€="!
(föräldrar läser, censurerad blogg!)

Jag håller nu på att leta vidare, men det är svårt. 
Mina lektorer tycker att Sydsvenskan är för stort, att Limhamns lokaltidning inte är bra då den bara kommer ut 1 gång i veckan. Det verkar som att det kommer bli lite tufft med praktikplats i Malmö...
Tips någon?

Idag har jag redigerat hela dagen, det är ganska roligt men man måste bli väldigt mycket snabbare för att hinna med på en riktig redaktion!
Jag har även löst en del problem jag haft med att registrera mig på kurserna, tack Pelle!

– Människor är i regel snälla och intelligenta, säger Per Wallin, journaliststuderande hobbit i Sundsvall.

(Jag bad honom säga något dumt och det ovan var allt han kunde komma på... Vad hände med rosa elefanter och uppstoppade islänningar iklädda mankinis?)

Hmm.... Jag försöker komma på så mycket som möjligt att skriva men det börjar tryta, så i brist på annat ber jag mina klasskamrater i närheten säga dumma saker!

– Din mamma! säger Johan Nilsson Bengtsson, journaliststuderande, hemlös och bortom all mental räddning.

– Du är från Danmark, påstår Daniel Gustafsson, åldersstigen journaliststudent med alldeles för långt hår, rädsla för rakhyvlar och diverse bokstavskombinationer.

I'm out!


Kommentarer
Postat av: gabbie

bulle eller inte bulle??

2008-11-26 @ 18:18:59
Postat av: Nina

Åååh snööö! Jag längtar tills jag kommer upp till Lappland för då jävlar :D

Postat av: Nina

Blir faktiskt lite besviken på dig gubben. Är faktiskt så att Saoura och jag är redaktörer för en höjdartidning om du inte glömt det? Vad har du inte frågat oss? :S

2008-12-01 @ 09:26:06
URL: http://n1na.blogg.se/
Postat av: Fluffy

Kvällsposten kanske... finns i Malmö, dock kanske lite stort det också =P

2008-12-15 @ 13:43:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback