Svar

Som du själv skrev så är väl "Hej!" ett bra sätt att börja ett brev på. Antar att jag fortsätter brevet med att besvara dina frågor.

Jag har ingen flickvän, har inte haft någon sen dig, har inte kunnat. För ungefär fem månader sen var jag nära att bli tillsammans med en helt oslagbar tjej. Min bästa kompis var, låt oss säga "ivägen" så det blev inget. Hon och jag är otroligt nära vänner nu så jag antar att det blev bättre såhär.

Innebandyn går resultatmässigt åt helvete men det blir väl kanske bättre snart. Skolan skiljer sig inte från innebandyn. Samhällskunskapen, historian och matten går riktigt dåligt, vet inte vad det är med mig. Utan vännerna hade jag inte orkat varken skolan eller annars. De är mitt allt.

Jag vill bara att du ska veta hur djupt du sårade mig. Du sa att du älskade mig men jag kan inte längre tro dig. Inte efter allt du utsatte mig för. Man tvingar inte någon man älskar att gå igenom det jag fått göra.

Du bad om en novell eller en dikt, här är en dikt till dig, för dig, om dig...

Why did I even Bother ?

I pity those who never felt love, giving or receiving.
But I've had enough I'm leaving.
I truly, madly deeply love you.
And I wanted to show you how to do.
I just can't live like this no more.
Not knowing what the hell happened to you before.
I can't help you though I want to.
You say you love me but how can you?
Love yourself before loving another.
Why did I even bother..?

Why couldn't we just have love.
You'd be my white dove.
Instead you're black as the night.
Always running, you won't stay and fight.
Without love you dont have a lot.
Love from me was all you got.
You ran away, you ran too far.
You wouldnt let me aid in your private war.
If you'd ever love, it would be me and no other.
Why did I even bother..?

All that I ever wanted for you.
Was for our love to be true.
Your mistakes are what tore us apart.
Mine were hidden like a code in fine art.
I guess you'll never really know.
But I promise it wasn't just for show.
My mind says don't but I can't help it.
You, a fire in my heart have lit.
I'm not sure that you one day will find another.
Why did I even bother..?


Jag har inte mer att säga dig...

Linus Sandell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback