Haha, lyrik är min grej =P

En text jag skrev för några månader när jag var trött på en del saker =P

Har sett en hel del gnälliga personer på senaste tiden och nu tycke jag att det är dags för mig att "joina" deras klubb...

För det första är jag j*v*i*t trött på folks arabmentalitetsinställning till sex och dyl. (ordet arabmentalitetsinställning är eget, har absolut ingen rasistisk mening, och betyder ungefär konservativ inställning...) Många tar detta på alldeles för stort allvar... So what om man råkar hamna i säng med en kompis? Get over it, det spelar inte så jävla stor roll... Ännu värre är folk som säger: "Oj! Jag råkade hångla med min polare..." Herrregud vad patetiskt!

All kritik mot Basshunter! Varför? Det är ju inte så att ni kan göra bättre musik själva eller att han sitter med en pistol riktad mot er och tvingar er att lyssna. Jag tycker inte han är speciellt bra, därför undviker jag att lyssna på honom, as simple as that. Om han nu skulle vara homosexuell som alla säger, varför skulle det vara någon skillnad på honom och nån annan med samma läggning? Jag hör t.ex. inget gnäll på Jonas Gardell eller Magnus Carlsson.

Emokids och liknande... "Jag vill ju bara vara mig själv" Jaha... Synd att halva fucking Malmö ser ut som er då! Det är inte så att ni sticker ut längre... Varenda jävla fjortis klär ju sig eller färgar sitt hår likadant! Sen är det ju självklart sminket också. Är ni så jävla fula att ni måste ha ett halvt kilo smink, av olika slag, på er?

Just nu är jag jävligt trött på kärlek också men det är inte något som behöver diskuteras speciellt mycket.

Märkeskläder, ahh, mitt favortiämne... Ja, jag har Levi's jeans. Ja, jag har BB kalsonger. Ja, jag har Peak jacka. För att jag tycker att just dessa specifika plagg är snygga... Inte för att jag tycker att deras logga är snygg, inte för att plaggen är dyra. Jag har dem helt enkelt för att jag tycker att plagget i sig är snyggt, inte märket. Jag skulle fan inte få för mig att köpa en rosa/spygrön schackrutig tröja bara för att den är av märket Burberry, JL (=patetiskt) eller vilket märke det nu må vara.

Ungar som gnäller på sina föräldrar! Visst jag har haft mina duster med båda mina päron men inte fan skulle jag på minsta sätt dissa dem eller få för mig att inte visa dem den respekt de förtjänar. Jag har insett att utan dem skulle jag för det första inte finnas(!!!), jag skulle inte vara den jag är, inte vara så pass väluppfostrad som jag (faktiskt tycker att) är. Okej, jag måste erkänna, jag har haft det jävligt mycket lättare än andra, men också jävligt mycket tuffare än somliga. Tänk efter, utan era föräldrar, vad skulle ni ha då? Var skulle ni bo? Ärligt talat, är det så farligt att behöva vara hemma kl. 2 (eller när ni nu ska vara hemma) jämfört med att bo på gatan och inte ha någonstans att komma hem till? De är föräldrar, att bry sig och vara rädd om oss är deras ansvar, deras jobb.

Betygsgnäll är också lagom mycket irriterande... Jag gnäller lika mycket som andra men det gör jag bara för att passa in... (...or NOT!) Jag är missnöjd med att jag bara fick VG i Samhällskunskap, Svenska och LPL. Vem har jag att skylla? MIG SJÄLV!!! Resten är jag nöjd med, jag är t.o.m nöjd med mitt G i spanska! Varför? Jo, för jag vet att jag inte kan bättre, jag vet att jag inte förtjänar bättre, är i.o.f.s ganska tveksam till att jag ens förtjänar G :P Lite självdistans tack! Säg inte: "Asså, jag fick bara G på Nationella proven och har aldrig fått mer än G på något av proven, men jag kan ju bättre och det borde Berit (eller vad er lärare nu heter) veta!" Men visa det då! Ni kan inte begära att läraren ska betygsätta vad ni skulle kunna göra om ni faktiskt pluggade eller la ner tid på era studier istället för att supa er redlösa på nån fest, skärpning nu så ses vi på festen sen :P

Sen är jag måttligt trött på "Du får PRO2 om du strippar i Camen". Jag klagar inte om tjejer vill vara lättklädda i cam. Men jag skulle fan inte få för mig att betala för det eller tjata om det, skulle inte ens be om det. Vill dom det så gärna för mig men snälla sluta tjata om det! Trettonåriga små pojkar sitter och ber sjuttonåriga tjejer att strippa för dom. Vafaen? När jag va tretton så spelade jag fotboll och lekte med barbiedockor! Whoops, did I say that out loud?!? :P Skärpning småpojkar!

Jag är trött på Telenor. Så jävla less på dom så det finns inte. Fick sitta och vänta en kvart på deras kundtjänst, kallas det service nu för tiden? (Oj vad jag lät gammal :P) Nä, det blir 3 för mig snart... Måste bara vänta tills bindningstiden på mitt abbonemang går ut.

Ja, nu är jag inte trött på mer faktiskt. Hoppas ni haft en trevlig stund av tråkigheter... Kommentera gärna, skulle vara kul med lite respons. Kyssar flickor och (ehh...) kram killar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback