Definiera "vänner"...

    ...är inte så lätt som man kanske tror ibland. Är polare och vän synonymer? Vad är skillnaden på tjej- och killkompisar? Måste en riktigt nära vän veta allt man gått igenom? Måste man ha känt varandra länge?
   
    Man kan ställa sig tusen och åter tusen sådana frågor men ingen kan egentligen svara på alla. Vänner är de personerna man omger sig med för att man trivs med dem och litar på dem. Jag har 2 kompisar som jag litar till 100% på, 2 tjejer. Jag vet att jag har ytterliggare minst 4 tjejkompisar jag kan lita på och 6 killkompisar men jag vet inte varför jag inte känner likadant inför dom.

    Den enda gemensamma faktorn jag kan se hos de två "100%-flickorna" är väl att jag har haft starkare känslor än "vän-känslor" för dem (fick omkull båda =D). Okej, de gick på samma skola innan och de känner varandra men JAG känner att det inte har spelat någon större roll i MITT liv (jag är lite ego idag). Detta insåg jag väldigt mycket just nu. Borde kanske bli kär i någon av tjejkompisarna för att se ifall det stämmer, spännande experiment men lättare sagt än gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback