Kan livet bli för mycket?

Kan en människa ta på sig så mycket ansvar att man inte mår bra? Kan man utan att inse följderna åta sig så mycket att man riskerar sin psykiska och fysiska hälsa?

Jag kommer aldrig kunna det, jag är helt enkelt för lat och elak. Men folk som tar uppdrag efter uppdrag, ansvar på ansvar. De stressar sönder sig själva. Kan ens efternamn verkligen pressa en till sådana gränser? Det faktum att det går är för mig väldigt skrämmande, ett enkelt ord på bokstäver (förutsatt att man säger det grammatiskt korrekt och talar lite annorlunda) på tre bokstäver kan det rädda ens liv? Visst, livsfara är en extrem situation men det är inte att åsidose. Ta hand om er folk, för er religiösa: Söndagen ÄR en vilodag.
För er icke-religiösa: Ta en dag i veckan till att bara ta det lugnt. För er som är som jag: Ja, ni har inget problem med detta så ni kan bara göra som vanligt =P


"Det finns mer i livet än att öka farten."
Källa: Mahatma Gandhi

         


Pusshajj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback