Payback time!

Du säger alltid till mig att "ta mig samman" och "ta tag i det" oavsett vad det nu handlar om. Nu är det äntligen min tur!
Vissa saker kan du inte ta tag i, det finns inte mycket du kan göra förutom att uppskatta den tiden hon har kvar och kanske ta en helg där du kör upp till Svalöv helt själv för att umgås med henne och din farfar.
För den värsta känslan jag någonsin känt i hela mitt liv är när jag har behandlat dig illa och trott att du aldrig skulle släppa in mig i ditt liv igen. Att förlora någon utan att ha gjort det mesta av tiden måste vara hemskt.
Men du kan ta tag i skolan, jag vet att du slitit för att ha de betygen du har och att du måste vara så otroligt skoltrött.
Du har lite mer än 170 skoldagar kvar, sen kan du göra vad du vill! Du om någon har kapaciteten att göra precis det du vill med ditt liv.
Jag vet att jag inte är rätt person att säga till någon att ge allt i skolan för gudarna ska veta att det har jag verkligen inte gjort. Men det ska jag jävlar i det göra nu och jag är helt säker på att du är så pass tävlingsinriktad att du inte vill att JAG ska få bättre betyg än DU i 3:an och jag svär att jag kommer försöka, so you better watch out!

För att citera min inte alltid så kloka far: "Skolan är ungefär 1/5 del av våra liv, sen ska du jobba i stort sett resten... Se till att det blir med något du älskar och vill göra!"

Kommentarer
Postat av: Anonym

Schysst att du ska ge järnet i skolan. Och det sista, det din far sa, Det var faktiskt hyfsat bra sagt :)

2007-08-21 @ 23:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback